Als ondernemer ben jij vaak een persoonlijke brand

7 september 2022

Personal Branding gaat over authenticiteit. Ken jezelf, wordt als dusdanig herkent en blijf consistent jouw eigen brand uitdragen. Dit houdt in dat je jezelf niet anders hoeft voor te doen dan wie je bent, maar jezelf versterkt doordat je bewust bent van je talenten en waarvoor je het meest wordt gewaardeerd. Met deze drie gezichtspunten kun jij je personal brand gaan vormgeven.

Ken jezelf

Weet jij wat je natuurlijke talenten zijn? Wat heb jij te bieden? Soms zijn dit eigenschappen die je niet van jezelf ziet. Om hier achter te komen welke dit zijn, kun je jezelf de volgende vragen stellen:

  • Waar word jij gelukkig van?
  • Wat geeft je energie?
  • Wat zie jij jezelf dagelijks doen?
  • Bij welke activiteiten lijkt de tijd stil te staan?

Hoe zien anderen jou?

Door anderen, familie, vrienden, collega’s, klanten, te vragen welke eigenschappen en kwaliteiten zij bij jou zien. Je zult dan bepaalde karaktereigenschappen steeds zien terugkomen. Eigenschappen zijn soms zo natuurlijk dat het voor jezelf niet meer bijzonder is, maar laat dat nou net zijn wat de ander zo in jou waardeert en daarvoor ook naar jou toekomt.
Blinde vlekken worden hierdoor voor jou ineens zichtbaar en kun je deze vervolgens bewust inzetten.

Hoe wil je dat anderen je zien?

Soms zien mensen je anders dan dat je jezelf ziet of zoals je gezien wilt worden. Dit kan confronterend zijn. Stel jezelf de vraag wat je hieruit kunt leren. Wil je dit? Past het voldoende bij je? Maakt het je krachtiger of juist minder krachtig? En beslis dan of je dit wilt aanpassen. Personal Branding gaat over authenticiteit.

Wil je echt de diepte in en op de drie lagen van bewustzijn jouw unieke talenten ontdekken. Check dan jij de ondernemer.

Personal brand is what people say about you when you leave the room

– Jeff Bezos; founder Amazon.com